Data-/GIS-administrator til Teknik & Miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for analyseopgaver, udvikling og drift indenfor databaser og geografiske fagsystemer? Så er det dig, vi søger! Som data-/GIS-administrator vil du indgå i et team, der er ansvarligt for at vedligeholde og administrere kommunens geografiske informationssystemer.

Du vil blive ansat i Sekretariatet i Teknik & Miljø, hvor du vil arbejde med opgaveløsning indenfor GIS og digitalisering, herunder vedligehold, drift og udvikling af fagsystemer og databaser. Det daglige antal GIS-brugere udgør cirka 150 medarbejdere, fortrinsvist i Teknik & Miljø. Vi har stort fokus på at bringe data i spil og sikre en effektiv digital forvaltning.

Dine arbejdsopgaver

  • Administration og vedligeholdelse af kommunens geografiske informationssystemer og databaser
  • Udvikling og implementering af geografiske databaser og datamodeller
  • At sørge for datakvalitet og dataintegritet i GIS-løsninger
  • Analyse og visualisering af geografiske data til understøttelse af kommunens projekter
  • At samarbejde med andre afdelinger for at identificere og opfylde GIS-behov
  • At assistere kollegaer i brugen af GIS-værktøjer
  • Integration og udveksling af data med fagsystemer og webadgange
  • At deltage i interne og tværkommunale udviklingsopgaver og vidensdeling
Vi ser det som en fordel, hvis du har nogle af følgende kompetencer
  • Erfaring med SQL
  • Erfaring med datamodellering, fx med FME
  • Grundlæggende erfaring med Microsoft-produkter, herunder MS SQL Server Management Studio og Reporting Services
  • Erfaring med WebGIS og DesktopGIS, som fx Spatial Suite, QGIS, Mapinfo eller lignende
  • Har kendskab til ejendomsdata, grunddataprogram, matrikulære sagsdokumenter mv.
  • Har erfaring med visualisering og præsentation af data
  • Kender måske til javascript, json, python, xml mm.
  • Besidder et godt kendskab til databaser, datakvalitet- og struktur
Vi forventer at du
  • er interesseret i at følge med i den nyeste udvikling indenfor GIS-området
  • er systematisk og har flair for data
  • er analytisk tænkende og har problemløsningskompetencer
  • er serviceminded og ikke bange for at tage initiativer
  • er god til at kommunikere med kollegaer og andre interessenter
  • har en relevant uddannelse og/eller praktisk erfaring inden for GIS og digitalisering
Hvem er vi?
Sekretariatet hører organisatorisk til under chefområdet Trafik, Ejendomme og Sekretariat i Teknik & Miljø, Viborg Kommune.

I Sekretariatet arbejder vi med GIS, digitalisering, organisationsudvikling, betjening af politiske udvalg, ledelse og MED-systemet, økonomistyring og udviklingsopgaver på tværs af forvaltningen. Vi er 15 medarbejdere i Sekretariatet.

Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til dine kvalifikationer og den gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 6. november 2023. Tjenestestedet er på Rådhuset i Viborg, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 11. september 2023. Ansættelsessamtaler vil finde sted den 25. september 2023.

Mere information
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte Vestergaard på tlf.nr. 87 87 50 17 eller digitaliseringskonsulent Troels Leegaard på tlf.nr. 87 87 50 31.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Viborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Teknik & Miljø, Prinsens Alle 5, 8800 Viborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=af1ba8f2-c511-4905-a1c6-c992665399bc

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891643

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet